Garantibetingelser
Alle Coway-produkter er designet og produsert etter høye standarder og har god ytelse og er enkle å bruke og installere. Hvis du støter på problemer mens du installerer eller bruker produktet, anbefaler vi at du først leser brukerhåndboken eller kontakter forhandleren der du kjøpte produktet eller supporten på denne nettsiden hvis du kjøpte produktet her.
Alle garantisaker ivaretas av Albion Nordic AB, som er distributør av Coway i Norden. Hvis du har kjøpt produktet ditt fra en forhandler, må du alltid kontakte denne forhandleren hvis du opplever problemer med produktet ditt.
Hvis produktet skulle vise seg å være defekt, vil Albion Nordic eller forhandleren du kjøpte produktet fra reparere eller erstatte produktet i henhold til garantivilkårene som følger med produktet.
Registrering og håndtering av garantisaker gjøres alltid ved kjøp. Hvis du har kjøpt et Coway-produkt fra en forhandler, må meldingen gis til denne forhandleren. Hvis du har kjøpt varen på Coway.no, rapporterer du feilen via tjenestesiden på denne nettsiden. Garantien for Coway er gyldig i 2 år fra kjøpsdato, med unntak av forbruksvarer som filtersett, hvor garantiperioden er 6 måneder.
Coways garanti gjelder for:
- Produkter kjøpt fra en autorisert forhandler eller fra denne nettsiden.
- For den som kan fremvise en original faktura eller kvittering som viser kjøpsdato, forhandlerens navn (hvis produktet er kjøpt fra en forhandler) og produktets modellnummer.
Garantien starter den dagen du kjøper produktet fra en autorisert forhandler eller Coway.no og utløper etter garantiperioden på 2 år. Dersom det oppstår feil på grunn av fabrikkproduksjonsfeil i garantiperioden, vil Albion Nordic AB reparere eller erstatte produktet kostnadsfritt. Ved utskifting av et produkt gjelder det originale produktets kjøpsdato som startdato for garantien. Coways garanti gjelder kun dersom produktet har blitt håndtert riktig for det tiltenkte formålet og i henhold til bruksanvisningen.
Garantien dekker ikke tap som har oppstått som følge av feilen.
Coways garanti gjelder ikke for:
- hvis kjøpsdokumentene har blitt endret på noen måte eller er uleselige hvis modell og/eller serienummer er endret, fjernet eller er uleselig
- produkter og/eller produktdeler som er utsatt for slitasje, og som av natur kan anses som forbruksdeler, eller som består av glass.
- dersom det har oppstått en feil pga feil bruk, miljøforhold, understandard vedlikehold (f.eks. ikke rengjorte forfiltre) eller hvis modifikasjoner eller reparasjoner er utført av personer som ikke er autorisert av Albion Nordic
- Dersom brukeren ikke har fulgt alle anvisningene i bruksanvisningen og ikke har avstått fra handlinger eller bruksområder som betegnes som uønsket eller som advares mot.
- dersom produktet brukes til kommersielle formål
- hvis defekten er forårsaket av tilkoblet periferiutstyr, annet utstyr eller tilbehør som ikke er anbefalt av Coway
- hvis skaden er forårsaket av en ulykke, inkludert men ikke begrenset til lynnedslag, unormal spenning, vann eller brann, naturkatastrofer eller transportulykker og skader forårsaket av dyr
- hvis produktet ikke fungerer som det skal fordi det ikke opprinnelig ble designet, produsert, godkjent og/eller autorisert for landet der du bruker det
Defekt produkt:
Hvis du har spørsmål eller bekymringer, anbefaler vi at du leser og følger brukerhåndboken nøye før du kontakter Albion Nordic eller din forhandler. Ønsker du å melde et problem med produktet og få service, kontakt Albion Nordics kundeservice dersom du kjøpte produktet på Coway.no, eller hos forhandleren du kjøpte produktet fra. Kontaktdetaljer for Albion Nordic finner du på denne nettsiden.
For at vi eller våre forhandlere skal kunne hjelpe deg så effektivt som mulig, bør du ha følgende informasjon tilgjengelig når du kontakter oss:
- Den originale fakturaen eller kvitteringen, som viser kjøpsdatoen, forhandlerens navn (hvis varen ble kjøpt fra en forhandler) og produktets modellnummer.
- Produktets serienummer hvis tilgjengelig (ikke alle Coway-produkter har serienummer).
Klagerett
Som forbruker har du lovfestet reklamasjonsrett i 3 år på originale fabrikasjonsfeil. Dersom du ønsker å påberope deg din klagerett, ligger bevisbyrden på deg som forbruker. Du må derfor bevise at feilen med produktet kan spores tilbake til produktets opprinnelse og ikke oppsto på grunn av slitasje eller ytre påvirkning.