Kjøpsbetingelser
1. Som regel
Disse kjøpsbetingelsene gjelder kun for kjøp på nettstedet Coway.no. Når du kjøper et Coway-produkt fra en autorisert forhandler, gjelder forhandlerens kjøpsbetingelser. Ingenting i denne teksten gjelder kjøp av Coway-produkter fra forhandlere.
Coway er et sørkoreansk selskap og dets fulle firmanavn er Coway Co. Ltd.
Albion Nordic AB (org-nummer 559004-1835) er distributør av Coway («Coway») i Norden, og alle kjøp på nettstedet Coway.no er et kjøp mellom Albion Nordic AB («Albion») og forbrukeren.
Denne nettsiden er kun ment for forbrukere som ønsker å bestille Coway-produkter («Produkter») online for levering i Norge.
Coway.no («nettstedet») aksepterer ikke bestillinger for levering utenfor Norge. Nedenfor er vilkårene og betingelsene som gjelder for salg av produktene på denne nettsiden. Ved å foreta et kjøp på nettsiden godtar du disse vilkårene. Albion forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene og betingelsene når som helst uten varsel. Slike endringer har imidlertid ingen effekt på bestillinger plassert før slike endrede betingelser er lagt ut på nettsiden.
2. Beställning
For å legge inn en bestilling på Coway.no må du være minst 18 år gammel, være tilgjengelig på et telefonnummer og ha en gyldig e-postadresse.
Du kan legge inn en bestilling ved å:
-
- Kjøp ett eller flere produkter via kassen på nettsiden.
-
- Ring Albion på 0171 66 33 00 mandag til fredag
-
- Send en e-postmelding til [email protected]
Ved å legge inn en bestilling indikerer du at du ønsker å kjøpe produktene du har valgt i henhold til disse vilkårene. Albion kan velge å avvise bestillingen din helt eller redusere antall produkter vi leverer. Bestillinger fra deg er imidlertid bindende.
Du vil motta en melding når du legger inn bestillingen din i form av en ordrebekreftelse. Albion sender ordrebekreftelsen på e-post. Den er gyldig fra datoen den er sendt til deg. Hvis Albion ikke er i stand til å akseptere bestillingen din, vil Albion forsøke å kontakte deg via e-post, telefon eller brev.
Når du legger inn bestillingen, utsteder Albion et ordrenummer og sender deg en ordrebekreftelse. Det er kundens ansvar å kontrollere at ordrebekreftelsen er korrekt. Ved feil er det ditt ansvar å kontakte Albion så snart som mulig for å rette opp feilene.
Vær oppmerksom på at fargene, utseendet og produktene som vises på skjermen kan avvike fra de faktiske produktene som tilbys på nettsiden.
3. Leveranse
Albion leverer vanligvis produktene som er spesifisert på din ordrebekreftelse via det fraktselskapet Albion anser mest hensiktsmessig på det tidspunktet. På helligdager forlater Produktene vanligvis Albions lager innen 24-48 timer etter bestilling dersom Produktene er på lager. Albion gir ingen garantier for leveringstid. Albion har ingen forpliktelse til å kompensere kunden ved leveringsforsinkelse, feilsendt vare eller annen leveringsfeil som medfører at kunden må vente på å motta varene.
Albion leverer produktene til leveringsadressen du har oppgitt på bestillingsskjemaet og i henhold til leveringsalternativet du har valgt. I tilfelle du bestiller forskjellige produkter til forskjellige adresser, må du sende inn et eget bestillingsskjema for hver leveringsadresse. Alle leverings- eller forsendelsesdatoer gitt av Albion er estimerte og Albion skal ikke holdes ansvarlig for tap, skader, kostnader eller utgifter for manglende levering innen de angitte leveringsdatoene.
I tilfelle et av de bestilte produktene er utsolgt, kan dette bety at hele bestillingen blir forsinket. Bestillinger plassert på denne nettsiden kan kun leveres i Norge.
Leveringskostnader, der det er aktuelt, betales av deg som angitt på ordrebekreftelsen. Eierskap og risiko for produkttap overgår til deg ved levering av produktene.
4. Priser
Alle priser på Coway.no er i svenske kroner. Gjeldende priser er de som er angitt på nettstedet når du sender inn bestillingen. Prisene som er oppgitt på denne nettsiden er inkludert mva og frakt til agenter, men eksklusiv eventuelle miljøavgifter. Eventuelle tilleggskostnader beregnes separat, dersom de skal benyttes, og angis i bestillingsskjemaet og legges til totalprisen for bestillingen. Totalprisen oppgitt på bestillingsskjemaet skal være det totale beløpet du skal betale for produktene, inkludert alle avgifter, miljøavgifter og håndterings- og fraktkostnader
5. Innbetaling
Alle betalinger på nettsiden håndteres via Albions betalingspartner Avarda AB.
Du kan betale for produktene dine ved å bruke betalingsmetodene som vises i betalingsdelen av nettstedet. Du må betale i den valutaen som er spesifisert i kassen og på fakturaen.
Betaler du med kredittkort må du oppgi kredittkortinformasjonen når du legger inn bestillingen. Kredittkortet ditt belastes når Albion frigir fakturaen eller når produktene leveres. Albion vil heller ikke levere produktene til deg før kredittkortutstederen har autorisert betaling for bestilte produkter. Dersom Albion ikke mottar slik godkjenning, vil du bli varslet.
6. Returnerer
6.1 Retur med angrerett
6.1.1 Returprosessen
Følgende betingelser gjelder dersom du ønsker å angre kjøpet og returnere et produkt: Send aldri inn et produkt før du har mottatt angremeldingen bekreftet fra oss. Du kan returnere produktet til Albion og få refusjon for det returnerte produktet på vår Serviceside https://coway.no/service/ innen 14 kalenderdager fra den dagen du mottok varen i din besittelse. Når vi har mottatt din melding bekrefter vi den og informerer deg samtidig om hvordan returen skal gjennomføres. Ikke returner varen før vi har bekreftet registreringen din!
Varen må returneres til Albion innen 14 dager etter den dagen vi bekrefter mottak av varselet ditt. Merk at du må legge ved kvittering fra kjøpet dersom du ønsker å benytte deg av angreretten. Tilbakebetaling skjer innen 14 dager fra den dagen den returnerte varen ankom vårt lager.
Når du returnerer et produkt til Albion, kan du velge å få skrevet ut en returseddel fra oss. Når du velger dette alternativet, vil Albion trekke fra et beløp for fraktkostnaden for hver vare i bestillingen din. Prisen per vare er: NOK 295 for luftrenser, NOK 160 for filtersett.
Dersom du velger å ikke motta returseddel trykket av Albion Nordic, må du selv stå for frakten. Forsendelsen skal da sendes som bedriftspakke og levert direkte til Albion Nordic AB, Traktorgatan 2, 745 37 Enköping. Det er viktig at du oppgir ordrenummeret ditt som referanse eller vareetikett. Vær oppmerksom på at Albion under ingen omstendigheter vil samle inn pakker sendt til agenter eller terminaler. Hvis du velger dette alternativet, er du ansvarlig for alle kostnader forbundet med returfrakten.
6.1.2 Produktets tilstand og klassifisering hygieneprodukter
Luftrensere og deres filtre regnes som hygieneprodukter og hvis plasten er fjernet fra filteret, brukes varen og kan ikke returneres under noen omstendigheter. Produktet skal returneres i originalemballasjen, ubrukt og i original stand (fabrikknytt).
Hvis pakken må teipes før retur, skal tapen være gjennomsiktig. Dersom produktet er brukt, er skittent, mangler originalemballasje, ledninger, manualer eller at emballasjen er teipet med annen tape enn det som er spesifisert i disse betingelsene, kan det gjøres fradrag for verdireduksjon i beløpet vi refunderer til deg .
Hvis et produkt har blitt levert ved en feil, er ufullstendig eller ødelagt og du mener du har rett til bytte eller reparasjon, vennligst ring Albion på 0171 66 33 00 mellom 08:00 og 16:00 mandag til fredag eller fyll ut returskjemaet på Coway, se. I tilfelle du er kvalifisert for bytte eller reparasjon, vil ingen fraktkostnader påløpe deg.
6.1.3 Uavhentede leveranser
Albion tar betalt for uavhentet forsendelse, det vil si agentretur. Vi belaster per uavhentet vare i bestillingen din. Prisen per artikkel er som følger: NOK 295 per luftrenser og NOK 160 per filtersett. Vi trekker fra disse kostnadene før vi refunderer beløpet for bestillingen din. Ved agentretur aktiveres kundens angrerett og kunden får tilbake kostnaden for produktene med disse fradragene per vare.
6.2 Retur i tilfelle garanti
Trinn som skal følges for å be om refusjon og arrangere retur av det kjøpte produktet i garantitilfeller:
(1) Send inn en feilrapport for produktet ditt til serviceavdelingen på denne nettsiden.
(2) Albion Nordic sørger da for at produktene hentes av en speditør. Avhengig av speditøren, kan du bli bedt om å kontakte dem eller, for større varer, ringe for å avtale et hentetidspunkt
(3) Før du returnerer produkter, må du kontrollere at du har:
-
- Fikk godkjenning for retur fra Albion Nordic AB
-
- Pakket med alt tilbehør, garantiinformasjon og annet materiale som fulgte med med mindre annet er varslet til deg;
-
- Alle originale emballasjematerialer som brukes;
-
- Oppgi tydelig returadresse og ordrenummer på emballasjen;
-
- Forseglet pakken skikkelig.
(4) Ved å følge disse trinnene bidrar du til å sikre at produktene kommer til riktig destinasjon og i god stand uten forsinkelser. Vær oppmerksom på at unnlatelse av å følge denne prosedyren kan føre til at de returnerte produktene blir avvist ved mottak og at du mister retten til refusjon.
(5) Vær oppmerksom på at Albion Nordic forbeholder seg retten til å avvise produkter som ikke returneres i henhold til vilkårene ovenfor.
7. Transportskader
Inspiser varen umiddelbart etter mottak og sørg for at varen fungerer tilfredsstillende. Oppdager du skader på esken/varen, kan du be transportøren ta varen tilbake umiddelbart. Synlige fraktskader skal meldes direkte til transportøren ved mottak eller henting av varen. Skjulte fraktskader skal meldes til oss innen 3 dager. Det er viktig at du oppbevarer all emballasje. Dersom skaden ikke blir meldt til oss og fraktselskapet, utbetales ingen erstatning.
8. Feil sendt vare
Dersom du har mottatt en feilsendt vare, må du kontakte oss innen 14 dager. Hvis en vare sendes feil, er vi ansvarlige for returfrakten.
Vi foretrekker at produktet pakkes i originalemballasje med tilhørende inneremballasje og eventuelt tilbehør. Det skal også sendes kvittering eller faktura. Varer som følger med på kjøpet skal selvfølgelig også returneres. Mindre varer leveres ofte med ytteremballasje som beskytter original-/produktemballasjen. Ved retur bør da denne ytteremballasjen eller tilsvarende emballasje benyttes. For å lette håndteringen vil vi gjerne at du bruker et skjema før du sender varen tilbake til oss. Da hjelper vi deg med å sende varen til rett sted og at du får en sikker refusjon.
8. Ansvar
I HENHOLD TIL DENNE AVTALEN ER IKKE ALBION NORDIC AB ANSVARLIG FOR EVENTUELLE TAP AV INNTEKT, TAPET FORTJENESTE, TAPET KONTRAKT, TAPTE DATA ELLER FOR NOEN ANDRE INDIREKTE SKADER, FØLGESKADER ELLER ANDRE SKADER, FORÅRSAKET AV HANDLING, ELLERS. ALBION NORDIC ABS MAKSIMALE SAMLEDE ANSVAR I HENHOLD TIL AVTALEN UANSET HANDLING (INKLUDERT UAKTIVITET) ELLER ELLER SKAL UNDER INGEN OMSTENDIGHETER OVERstige BELØPET DU BETALTE TIL ALBION NORDIC AB FOR PRODUKTENE OG/ELLER.